Yeni Google Analytics 4 ile tanışalım

Dijital HaberlerYeni Google Analytics 4 ile tanışalım

Yeni Google Analytics 4 ile tanışalım

 

1

Google bugün, makine öğrenimiyle desteklenen yeni trend tahmin özellikleri, basitleştirilmiş bir arayüz ve ekstra gizlilik kontrolleriyle Google Analytics’i büyük ölçüde yeniledi.

 

Daha önce beta aşamasında olan App + Web olarak bilinen Google Analytics 4’ün tam sürümünü duyurdu. Google Analytics 4, yapay zeka destekli içgörüler, cihazlar arası kullanıcı takibi ve daha ayrıntılı veri kontrolleri sağlıyor.

Google’ın ölçüm, analiz ve satın alma platformlarından sorumlu başkan yardımcısı Vidhya Srinivasan, blog yazısında “Bu, daha yüksek değerli müşterilere ulaşmak için kitleler oluşturmanıza ve bazı müşterilerin neden diğerlerinden daha fazla harcama olasılığının yüksek olduğunu daha iyi anlamak için analizler yapmanıza olanak tanıyacağını.” yazdı. Blog Yazısını incelemenizi öneririz. Yapay zeka destekli yeni içgörüler ve tahminler. Google Analytics’te makine öğrenimi destekli içgörüler bir süredir mevcut olsa da, Google Analytics 4’e giden yeni içgörüler ve tahminler, pazarlamacıları sattıkları bir ürüne yönelik artan talep gibi veri eğilimlerine karşı otomatik olarak uyarabilir.

 

2

Analiz modülünde kayıp olasılığı.

 

Bu teknoloji aynı zamanda, müşteri kaybı oranları ve bir işletmenin belirli bir müşteri segmentinden elde edebileceği potansiyel gelir gibi sonuçları tahmin etmek için de kullanılır. Bu bilgiler, pazarlamacıların müşterilerinin gelecekte gerçekleştirebileceği eylemleri tahmin etmesine ve daha yüksek değerli kitlelere odaklanmasına yardımcı olabilir.

 

Google Ads ile daha derin kitle entegrasyonu. GA4 kullanıcıları, web üzerindeki ziyaretçilerinden ve uygulamalarından kitleler oluşturabilir ve koruyabilir. Bir kullanıcı web’de gerçekleştirilen bir işlem nedeniyle bir kitle listesi için uygunsa ve uygulama içinde bir satın alma işlemini tamamladığı için listeden çıkarılmışsa örneğin, liste daha sonra otomatik olarak güncellenerek kullanıcıyı reklamlarla yeniden hedeflenmemesi için kaldırır.

 

3

 

Analytics raporlarında YouTube Katılımlı görüntüleme dönüşümleri.

 

Kodsuz Event izleme. GA4 kullanıcıları Google Tag Manager’da kod eklemeye veya etkinlik izlemeyi kurmaya gerek kalmadan sayfa kaydırma veya video oynatma gibi gerçek zamanlı olarak yerinde ve uygulama içi eylemleri izlemesini ve ölçmesini kolaylaştırıyor. Universal Analytics içinde olay izleme, gecikmeyi sağlayan ek işlem gerektirir ve veriler genellikle ertesi güne kadar kullanılamaz. Çerezsiz bir gelecekte analitik. Üçüncü taraf çerezleri aşamalı olarak kaldırıldıkça, Google veri seyrekliğinin yeni norm haline geleceğini tahmin etmektedir. Veri boşluklarını doldurmak için makine öğrenimine güvenecek.

 

Google Analytics Grup Ürün Yöneticisi Russell Ketchum SearchEngineLand’e yaptığı açıklamada “Kullanıcı analizi yönünü daha az vurgulayan, ancak davranışa daha çok odaklanan farklı formata sahip olabileceğiz,” demiş. Toparlayacak olursak, Yeni Google Analytics 4 özelliği, müşteri yaşam döngüsünün daha eksiksiz bir çapraz kanal görünümü sağlar ve bu bilgileri tahmine dayalı pazarlama özellikleriyle birlikte kullanarak pazarlamacılara daha fazla bilgi ve bu analizlere göre hareket etmeleri için etkili yollar sunar.

 

baki_cirakk

Baki Çırak | Sr. Digital Analyst

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir