Türk Kadınının Dijital Karnesi

Dijital BlogTürk Kadınının Dijital Karnesi

Türk Kadınının Dijital Karnesi

Gemius 8 mart Dünya Kadınlar Günü’nde Türk kadınının dijital karnesini yayınladı.

2018 verileri baz alınarak hazırlanan rapora göre kadın kullanıcıların %38 kadarı AB ses grubundan, yüzde 16 kadarı ise DE se grubundan oluşmakta, hemen her kadın artık mobil ya da desktop’ ta internet kullanmakta.

Kadınların en çok ziyaret ettiği kategorilerde ilk sırada video/TV kanalları yer alırken, sırasıyla sosyal ağlar, haber, e-ticaret, yaşam kategorileri takip ediyor.

Kategori bazlı günlük ortalama kişi başı geçirilen sürede ilk sırada Sosyal ağlar yer alıyor. Yine sırasıyla ilan, e-ticaret, oyun, haber kategorilerinde en çok vakit geçirmekteler.

Buradan yola çıkarsak kadınların da oyun oynadığını, gün içerisinde ortalama 18 dakika kadar sanal oyun oynamaktalar.

Kategori bazlı değerlendirmelere bakılınca Bankacılık kategorisinde kadınlar en çok Garanti Bankası web sitesini ziyaret ediyor. Bu kategoride ikinci sırada Ziraat bankası, üçüncü sırada Yapı Kredi Bankası yer alıyor.

Otomotiv sektörü özelinde kadınlar en çok Ford markasının sitelerini ziyaret ederken, bunu sırasıyla Nissan, Kia ve Audi takip ediyor.

Kadın ilgi alanlarının başında gelen giyim kategorisini baz alırsak kadın kullanıcılar aylık ortalama 26 dakikasını ilgili sitelerde geçiriyor. Kullanıcı başına aylık 30 sayfa ziyaret ediliyor. Bu ziyaretçiler en çok yüzde yüzde 20 ile AB ses grubundan oluşuyor.

Bir diğer ilgili sektör kozmetik tarafında ise kadın kullanıcılar aylık ortalama 1 saat 16 dakikasını kozmetik ilgili web sitelerinde geçiriyor. Kullanıcılar kozmetikle ilgili aylık ortalama 93 sayfa ziyaret ediyor. Yine bu kategoride de ziyaretçilerin büyük çoğunluğundan oluşan %26 ‘lık kısmı AB ses grubundan oluşuyor.

Gözde Tokat | Sr. Planning & Operation Executive

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir