TT Ventures tarafından geliştirilen yerli sosyal medya uygulaması: Yaay

  • Müzik, teknoloji, spor, gençlik, çocuk, haber, mizah, magazin, kültür, siyaset gibi birçok kategoriden ilgi alanlarınıza uygun olanları seçebiliyor ve içerikleri onlara göre takip edebiliyorsunuz.

Geride bıraktığımız aylar, globalde, sosyal medya uygulamaları açısından bir hayli zorlu geçti ve geçmeye devam ediyor. Durum ülkemizde de pek farklı sayılmaz. Zira temmuz sonunda, TBMM Adalet Komisyonu tarafından kabul edilen İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi mecliste de kabul edilerek yasalaştı. Bu yeni yasa, sosyal medya devlerini de fazlasıyla etkiledi.

Yeni yasa ile, Türkiye’den günlük erişimi 1 milyondan fazla olan yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcı, en az 1 kişiyi Türkiye’de temsilci olarak belirlemesi zorunlu hale getirildi. Şu an için temsilci bulundurmak istemeyen sosyal ağlara ne gibi yaptırımlar uygulanacağı bilinmezken, yerli geliştiriciler bu durumu avantaja çevirmeye devam ediyor. Bu kapsamda, Türk Telekom çatısı altında yer alan TT Ventures tarafından Yaay adlı bir sosyal medya uygulaması geliştirildi.

Yerli Twitter mı, daha fazlası mı?

Yaay için şimdilik “yerli Twitter” tabirini kullansak sanırım çok yanılmış olmayız. Platforma üye olurken sizden isim-soyisim, e-posta adresi ve telefon numarası gibi bilgiler isteniyor. Akabinde kullanıcı adınızı ve şifrenizi de belirleyerek Yaay kullanıcısı olabiliyorsunuz. Bir cep telefonu numarası ile sadece tek bir üyelik oluşturuluyor ve kayıt sırasında bunun bilgisi sizlere veriliyor. Uygulamada içerikler kategorilere göre paylaşılıyor. Müzik, teknoloji, spor, gençlik, çocuk, haber, mizah, magazin, kültür, siyaset gibi birçok kategoriden ilgi alanlarınıza uygun olanları seçebiliyor ve içerikleri onlara göre takip edebiliyorsunuz.

İçerikler kategorilendiriliyor

İçerikler, kategorilerin altında herkese açık bir şekilde paylaşılıyor ve tüm kullanıcılar bunu görebiliyor. Takip ettiğiniz kişilerin içerikleri de, takip ettiğiniz kategoriler de tek bir sayfada sizinle paylaşılıyor. Yaay’de de Twitter’da olduğu gibi hashtag ve gündem özellikleri var. En çok paylaşılan etiketleri ve gündemi belirleyen konuları ayrı bir bölümde görmek mümkün.

Paylaşım, beğeni, alıntılama ne kadar fazla olursa puan da o kadar fazla

Yerli bir sosyal medya uygulaması olması haricinde Yaay ne gibi farklılıklar sunuyor? Aslında genel olarak göz attığımda öne çıkan ve beni kendine çeken bir özellik göremiyorum. Sadece ne kadar paylaşım yaparsanız o kadar puan topladığınız bir sistem mevcut ve bu da liderlerin belirlenmesine neden oluyor. Gönderiden, aldığınız ve yaptığınız yorumlardan, alıntılamalardan ve hatta beğenilerden bile puan topluyorsunuz. Belki sadece “fenomen” olmak isteyenler için avantaj olabilecek bu özellik, benim gibi sade içerikler görmeyi sevenler içinse bir dezavantaj ve üzülerek söylüyorum ki; içerik kirliliği.

Geliştirilmeye açık ama şu an için eksik

Yaay muhtemelen ilerleyen dönemde, geliştirildikçe daha iyi bir konuma gelecektir. Ancak şu an için hemen hemen her kullanıcının fenomenlikten pay kapmaya çalıştığı bir sosyal medya platformu olmaktan öteye geçemiyor. Ayrıca tasarım konusunda da bazı sıkıntıları bulunuyor. Kimi zaman yazılar yazıların üstüne geliyor ve içerikleri okumak zorlaşıyor. Bana kalırsa “iddialı” bir sosyal medya uygulaması yayına alınmadan önce bu gibi hataların giderilmesi gerekiyor. Ayrıca dün geceden beri Yaay’in web sitesine giriş yapamadığımızın da altını çizeyim.

Platformu hem App Store‘dan hem de Google Play Store‘dan indirebilirsiniz.

Kaynak

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir