Snapchat, TikTok benzeri Spotlight özelliğini yayına aldı

  • Snapchat, 2020’nin sonuna kadar Spotlight özelinde yayınladığı yeni paylaşım modeli ile içerik üreticilere 1 Milyon dolardan fazla gelir elde etme imkanı sunuyor.

Haziran ayında baştan aşağı yenilenen Snapchat, geçen ay Sounds on Snapchat özelliğini iOS sürümünde yayına alarak kullanıcıların snaplerine müzik eklemesini sağlamıştı. Bu yeni özellik ile TikTok’a rakip olmaya hazırlanan Snapchat, işi daha da ileri götürerek bugün TikTok benzeri video akışını yayına aldı. 

Spotlight nasıl çalışıyor?

Spotlight isimli bu yeni akış, ilgi çekici snapleri ve müzik destekli videoları içerecek. Spotlight’a Snapchat ana sayfasına eklenen yeni Play butonu üzerinden erişilebikecek. En çok etkileşim alan Snapler akışta kendine yer bulurken, içerikler her bir kullanıcı için kişiselleştirilmiş olacak.

 

 

 

 

Daha önce TikTok’un “Sizin İçin” akışının nasıl çalıştığını sizlere aktarmıştık. Görünen o ki; Snapchat de Spotlight algoritmasında benzer bir değerlendirme sistemi izliyor.

Snapchat, Spotlight’ta paylaşılan Snaplerin, kaç kişi tarafından ilgi çekici bulunduğunu, ne kadar süre boyunca izlendiğini, favorilere alınma ve paylaşılma oranlarını göz önünde bulunduracak. Bunlara ek olarak eğer izleyenler videoyu atladıysa bunu da negatif faktör olarak değerlendirecek.

Gizli hesaplar da Spotlight’ta paylaşım yapabilecek

TikTok “Sizin İçin” akışından farklı olarak Spotlight’ta gizli hesapların da paylaşım yapabildiğini belirtelim. Gizli hesap kullanıcıları Snapleri doğrudan Spotlight’ta paylaşabileceği gibi Our Story’de de paylaşılmış olabilecek. Gizli hesaplardan yapılan paylaşımlarda kullanıcı isminin görünmeyeceğini de belirtelim. Gizli hesapların paylaştığı snaplere yorum yapmak ya da hesaba mesaj atmak da mümkün değil.

18 yaş üzerindeki herkese açık profillerin paylaşımlarında ise kullanıcı isimleri görülebilecek. Bu sayede içerik üreticileri yeni takipçiler tarafından kolayca keşfedilebilecek. Ayrıca herkese açık hesapların paylaşımlarına mesaj gönderilebilecek. Yine de yorum bırakma özelliğinin Spotlight’ta aktif olmadığını ekleyelim.

İçerik üreticilere 1 Milyon dolardan fazla gelir elde etme imkanı

Gelir elde etmek isteyen içerik üreticilerin 16 yaşından büyük olması gerekiyor. Spotlight’ta yayınlayacağınız içeriklerin Snapchat içerik ilkelerine ve koşullarına da uygun olması gerektiğini söyleyelim.

Tüm spotlight içerikleri moderasyon sistemine sahip olacak. Snapchat yayınladığı duyuruda, Spotlight’ta paylaşılan en iyi videoların, içerik üreticilerine her gün 1 milyon dolardan fazla gelir getirebileceğini de belirtiyor. Gelir paylaşımı modeli 2020’nin sonuna kadar devam edecek.

Bu arada geçici içerik formatının fikir babası Snapchat, Spotlight ile kalıcı içeriklere adım atıyor. Spotlight içerikleri, üreticisi tarafından silinmediği sürece yayında kalmaya devam edecek.

Snapchat’in Spotlight özelliği, uygulamanın iOS ve Android sürümlerinde  ABD, Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda, Birleşik Krallık, Irlanda, Norveç, İsveç, Danimarka, Almanya ve Fransa’da kullanıcılara açıldı.

Kaynak

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir