SEO CASE: GIZIA – ETKİLİ SEO ÇALIŞMALARI İLE %53.6 ’LİK ORGANİK TRAFİK ARTIŞI

Marka: GIZIA

Türkiye ve dünyada ulaşılabilir lüks kavramının öncüsü Gizia, hedeflerine hızla yaklaşmakta olan ve moda arenasında ülkemizi başarıyla temsil eden bir markadır.

Kadın giyimde Haute Couture tekniklerini hazır giyime adapte ederek, ipliğinden kumaşına ve tüm aksesuarlara kadar kalite çizgisini tasarımın gücüyle birleştiriyor. Gizia koleksiyonları çarpıcı renk ve desenlerde empirme şifonlar, dantel ve brodeler, transparan organzeler, keten ve ipek gibi doğal materyaller koleksiyonun vazgeçilmezleri arasında yer alıyor. Her daim güncel ve yenilikçi ürün gamı ile limitli sayıda üretilen kapsül koleksiyonlarını moda takipçilerinin heyecanını aktif tutuyor.

 

AJANS: DIGITAL HOUSE

 2015 başında kurulan Digital House olarak; SEO, performans pazarlama, dijital medya planlama, veri analizi ve raporlama konusunda hizmet vermekteyiz.

30 kişiyi aşkın tecrübeli, dinamik ve alanında uzman ekibimizle birçok farklı sektörden iş ortağımızın reklam stratejilerini oluşturuyor, büyümelerine ve gelişmelerine katkı sağlıyor ve bununla gurur duyuyoruz.

Sürdürülebilir ve uzun soluklu yolculuklara çıkıyor ve başarının bununla geleceğine inanıyoruz.

Ajans olarak pazarlama otomasyonu için geliştirmeler yapıyor, son teknolojileri ve trendleri takip ediyor ve size en uygun olanları stratejilerinize ekliyoruz.

 

PROJE SORUMLUSU: CEREN YILMAZ

Ceren Yılmaz, yaklaşık 4 senedir SEO sektöründe çalışmaktadır. Hali hazırda Digital House şirketinde SEO Uzmanı olarak Gizia gibi birçok farklı markaya hizmet vermektedir.

SEO alanına üniversitenin başında stajyer olarak başlayarak, içerik editörlüğü gibi tecrübelerini teknik SEO ile birleştirmektedir. İşini özellikle de SEO’ yu severek yapan Ceren; araştırmayı, okumayı ve hayata dair yeni tecrübeler edinmeyi oldukça önemsiyor.

Gizia ile yolları kesişen uzmanımız, markayı 365 derece analiz ederek optimizasyonlarına ve iyileştirmelerine başladı. Marka ile ilk tanışma sonrası teknik işlemler dışında; bir kadın giyim markası olması, dünyaya satış yapması ve ürün gamı genişliğinden dolayı içerik stratejilerimizi de sıkı tuttuk.

 

PROJEYE BAŞLARKEN:

SEO süreci 1.07.2021 tarihinde başlamıştır.

Dünyanın birçok yerine satış yapan markamız ile tanışmamızdan sonra web sitelerinde onpage seo, teknik seo ve içerik optimizasyonları gerektiren sorunlar mevcuttu. Bu sorunlar:

 

SEO SORUNLARI:

  • Site Hızı: Core Web Vitals metriklerinde (CLS, LCP, FCP) olumsuz değerler,
  • Temel Meta Title, Description ve H1 kısımlarında site genelinde eksik ve hatalı girişler,
  • Hx kurgularında eksiklikler
  • Canonical kullanımında eksiklik ve hatalar,
  • Çok sayıda 404 hatası ve soft 404 sayfaları,
  • Sitemap kurgularının hatalı olması,
  • Hreflang kurgularında hataların olması,
  • Ürün çeşitliliği olmasına rağmen uygun kategori çalışmalarının yapılmamış olması,
  • Structured Data kodlarında hata ve uyarılar,
  • Verimsiz blog içerikleri

 

STRATEJİMİZ NEYDİ?

Markaya yapmış olduğumuz ilk analizlerden sonra mevcut site içi sorunları düzenlemenin yanında, altyapı kaynaklı çözümlenebilen teknik sorunlar ile birlikte içerik stratejilerimizi belirledik.

 

Markanın sahip olduğu ürün gamı sayısından yararlanarak mevcutta sahip olduğumuz anahtar kelime sayısını en olumlu yönde yükseltebilmek için içerikleri daha search intent dikkate alınarak kullanıcı odaklı gidecek ve link kurgusu ile trafik açışı sağlanacaktı.

 

NELER YAPTIK?

Site SEO çalışmalarına başlarken, öncelikli olarak site içi SEO optimizasyonları ve taranabilirlik sorunları ile ilgilenmeye başladık.

Eksik H1 başlıklarının tamamlanması, meta title ve meta description işlemlerinin yanı sıra yeni kategori stratejilerinin belirlenmesi ve Black Friday performans çalışmaları ile birlikte trafiklerde kısa sürede yükselişler sağladık.

404 Hatalarının giderilmesi ve iç linkleme çalışmaları da düzenli olarak uygulanmıştır.

En temel sorunlarımızdan hız konusunda T-soft panelinin izin verdiği ölçüde geliştirmeler uyguladık:

  • Görsellere en-boy bilgilerinin girilmesi,
  • Lazy load kurguları,
  • Görsellerin picture elementi ile WebP alternatifli bir şekilde sunulması
  • JS ve CSS dosyalarının optimizasyonu
  • 3rd Party JS kodlarına async ve defer uygulamaları

Hedefimiz sadece Türkiye pazarı olmadığı için CDN ile tüm dünyadaki kullanıcıların hızlı bir şekilde siteye bağlanmasını sağladık.

Devam eden süreçte içerik çalışmaları için içerik olmayan kategorilerin tespitlerini ve duplicate content çalışmalarına başladık.

Türkçe ve İngilizce dilinde toplam 57 ana ve alt kategoriye sahip web sitemizde, öncelik olarak içeriğe sahip olmayan sayfaları tespit ederek anahtar kelime araştırması, search intent’e dayalı başlık araştırması ile içerik sürecine başladık.

SONUÇLAR

 

“Son 1 yıllık organik trafikte %53.6 oranında artış sağlanmıştır.”

 

HAZİRAN 2021 – Mayıs 2022 dönemi ve önceki sene organik trafik karşılaştırması:

 

HAZİRAN 2021 – Mayıs 2022 dönemi ve önceki sene marka dışı organik trafik:

 

Marka Marka Dışı Oranı:

Haziran 2021’de %25.8 olan marka dışı trafik oranı Mayıs 2022’de %41.9’a yükselmiştir.

 

Marka Dışı Kelimeler 2022 Mayıs – 2021 Haziran Karşılaştırması

 

Marka dışı yani içerisinde “Gizia” geçmeyen kelimelerde Türkiye, ABD, İngiltere, Kanada, Almanya gibi hedef pazarlarda yüksek büyümeler gerçekleştirdik.

Gelir Karşılaştırması

Sadece organik trafikten elde edilen gelirde başta Türkiye olmak üzere hedef pazarların birçoğunda %100’ ün üzerinde gelir artışı gözlenmiştir.

Blog İçeriğimiz 4 Günde Google Discover’ a Çıktı!

Davet sezonu itibari ile hazırladığımız içerik brief’ lerimizden ‘Hayalinizdeki Gelinliği Seçmeden Önce Bilmeniz Gereken 11 İpucu’ blog içeriğimiz Google Discover’ a çıktı.

“İçeriğimizin yüklendiği zaman dilimi 10 Mayıs, Google Discover’ a çıkma zamanı 14 Mayıs.”

 

BUNDAN SONRA?

Elde edilen SEO’ ya uygun web sitesini sadece gelir, organik trafik olarak değil, indeks hızı ve Google Discover alanında tespit edilen gösterimlerle ödüllendiren Google kanalında büyütmek için teknik ve içerik tüm çalışmalara devam edilecektir.

 

 

Proje Sorumlusu: SEO Specialist Ceren Yılmaz

Proje Mentörü: Sr. SEO Executive Şuayip Can Ormanyaran

SEO Direktörü: Bahattin Yaylagül

 

 

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.