Rapor ve Analizlerine Destek Platform; Google My Busıness!

Birçok ajans ya da marka dijital taraftaki analizlerini gerçekleştirirken yoğunluklu olarak Google Ads, Google Analytics, Business Manager ya da benzeri, çok daha gelişmiş platformları değerlendirmektedir. Bir platform var ki az önce bahsettim büyük platformların arka planında kalmış görünüyor; Google My Business!

 

My Business Nedir?

Google tarafından işletmelere sunulan, insanların işletmeleri kolaylıkla bulabilmesini sağlayan, çalışma saatlerini, adresi, kullanıcı yorumları gibi birçok detayı barındıran, haritalar ve Google arama  sonuçlarıyla entegreli bir Google hizmetidir.

googlemybusiness

 

Tüm bu bahsi geçen detaylardan yararlanmak için öncelikle bir işletme kaydı oluşturmanız gerekmektedir. Kayıt işleminin tamamlanmasıyla beraber, işletme adresi, çalışma saatleri, işletme telefon numarası, işletmenin web adresi gibi birçok detayı ekleyebilir ve sizi ziyaret etmek isteyen kullanıcılara profesyonel bir izlenim sağlayabilirsiniz.

 

Rapor ve Analizlerde Neler Sunuyor?

Google Kasım 2020 itibariyle kullanıcılara birçok raporlama hizmetini sunmaya başladı;

 

  • Müşterileriniz işletmenizi nasıl arıyor, doğrudan işletme adresini arayarak mı? Herhangi bir hizmetinizden faydalandıktan sonra aratanlar mı? İşletmenizle aynı kategoride bulunan başka bir işletmeyi aradıktan sonra size ulaşarak mı? Bu detayların yer aldığı bir grafik size sunuyor.

23

  • Bir başka tarafta ise, müşteriler işletmenizi Google’da nerede görünüp etkileşime geçiyor? Google arama görüntülenmesiyle mi? Haritalar da görüntülenme sayısıyla mı? Yine bununla alakalı harika bir grafik sizlere ulaştırıyor.

 

20

 

  • Aramada görüntüleme: Bir müşterinin işletmenizi Google Arama ile bulması. Toplu raporlarda “Aramada’daki Görüntüleme Sayısı” olarak gösterilir.
  • Haritalarda görüntüleme: Bir müşterinin işletmenizi Google Haritalarda bulması. Toplu raporlarda “Haritalarda görüntüleme sayısı” olarak görüntülenir.
  • My Business’ın işletmenizin web sitesini ziyaret eden, işletmenize yol tarifi alan, işletmenizi arayan kullanıcıların sayısını da görmek mümkün hale geldi.

 

19

 

  • En güzel analizlerinden biri ise mağazanıza gelen kullanıcı, hangi konumdayken yol tarifi butonunu kullanarak adresinize gelmeyi amaçlamıştır. Posta kodlarından faydalanarak ve ısı haritası yöntemiyle, görselleştirip sunmayı başarmıştır.

 

18

 

Haftanın hangi günü, hangi saatler arasında gibi daha birçok detayı My Business “Analiz” sekmesi içerisinde görmek mümkün. Google’ın son yaptığını güncellemeler ile ilerleyen zamanlarda My Business daha da verimli bir hale gelecek gibi görünüyor.

onur_karatas

Onur Karataş | Performance Marketing Executive

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir