0

Programatik reklamcılık neden ücretli arama reklamları için bu kadar önemli?

Deneyimli arama ağı reklamcıları RTB’ye aşina olsa da, Programatik satın alma daha farklı ve sert bir şekilde gerçekleşiyor. Programatik bir kampanyayı başlatmak Google ads teki bir kampanyadan daha karmaşık olabilir. Adsense ve Programatik envanterdeki Exchangeleri kıyaslamak pek doğru değil. Çünkü Adsense Google ad Manager’da bir ajans gibi çalışıyor ve Google ads Google analytics ile çok daha girift yapıda. Programatik’te ise farklı Exchangeler ile Rich Media, Display, Video ve Audio reklamların satın alımı yapılabilmekte. Bu yüzden Direkt olarak karşılaştırmak pek doğru olmaz.

Bu, diğer pazarlama kanalları için de geçerli. Yakın zamana kadar diğer pazarlama platformlarıyla birlikte yürütülen güçlü Programatik kampanyalar gördük.

Bu resim için metin sağlanmadı

Peki programatik arama ağı reklamcılığına nasıl yardımcı oluyor?

Aslında Ara ağır reklamları ve programatik rakip kardeşler. Pazarlamacılar Google arama ağında elde ettikleri form sayısı ve maliyetleri programatikte de görmek istiyor ancak programatik bu kadar ucuz değil.

Burada programatik “paid search” e nasıl destek oluyor?

·       Programatik arama ağı reklamları için trafik ve arama hacmi kazandırır ki bu bilinirliliği olmayan bir kampanya için hayatidir.

·       Programatik aynı zamanda arama ağında aranması gereken kelimeler hakkında bilgi de vererek o kelimelerdeki hacmin artmasını da sağlar.

Bu pazarlamacılar için ikna olması güç bir argüman olsa da gözle görülür şekilde oluşacak form farkı buna olumlu bakmayı sağlayacaktır.

Yeni düzende artık “medya” satın alması değil “hedef kitle” satın alması yapıyoruz. Programatikte reklamı doğru kitleye göstermekle beraber reklam/içerik uyumu da söz konusu oluyor. Eğer ilgili reklamı alakalı içerikte göstermez ise yaptığımız satın almanın performansı düşüyor.

Programatik satın almada geçtiğimiz aylarda DV 360’ta Google satın almayı gösterimden click’e çevirip PPC ile diğerlerinden bir adım öne çıksa da performansı yönetirken tek kanalla düşünmemek farklı kanallardan medya satın alması yapmak ve ana huniye formları akıtmak günümüz dijital envanterinde daha pahalı ve zahmetli bir hâl alacak.

Ertuğ Emenli | Programatic Supervisor

1 Comment

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir