Dünyadaki popüler dijital yayın servislerinden birisi olan Netflix, oyun endüstrisine giriş yapmayı planlıyor. Benzer bir örnek olarak Apple gösterilebilir. Çünkü Apple, akıllı cihazlar ve yazılımlar ile ön plandayken Apple Arcade adındaki oyun servisini duyurmuştu. Netflix’in oyunlar için reklamsız bir abonelik servisi planladığı belirtiliyor.

Netflix oyunlar için bir abonelik servisi planlıyor

Oyunlar için abonelik servisine en iyi örnek Xbox Game Pass gösterilebilir. Özellikle oyun fiyatlarındaki global artış bu tarz servislerin popülerliğini artırmış durumda. Netflix de bu popülerlikten yararlanmak istiyor. Şirketin oyun servisi planları, oyun pazarı için bir yönetici almasıyla ortaya çıktı. Şirket, video oyunlarındaki pazar payını ve büyümeyi denetlemek için bir yönetici işe aldı. Ayrıca son dönemde Netflix’in, oyun dünyasında tanınmış birçok yönetici ile iletişime geçtiği belirtiliyor.

Şirket, dışarıdan bir stüdyo ile bu pazara Stranger Things‘in oyunu ile girmiş olsa da daha fazla yatırım yapmayı planlıyor. Netflix’in GameSpot‘a yaptığı açıklamada, “İnteraktif eğlenceden daha fazlasını yapmaktan heyecan duyduklarını” belirtti. Şirket yayın platformu üzerinden, Black Mirror: Bandersnatch ve You vs. Wild gibi interaktif yapımları ile seçimlere dayalı hikayeler sundu.

Bunlar birer dizi ya da film olsa da, bir oyun gibi servis edildi. Netflix’in planladığı oyun servisinin kendi sitesi üzerinden mi yoksa ayrı bir marka olarak mı çıkaracağı ve servisin indirilebilir ya da bulut tabanlı oyunlar mı sunacağı belli değil. Ayrıca servisin çıkış tarihi konusunda da bir netlik bulunmuyor.

Kaynak