Popüler sosyal medya şirketlerinin bazen birbirlerinden özellik kopyaladıklarına şahit oluyoruz. Bunun en büyük örneği yakın zamanda karşımıza çıkmıştı. Kısa biçimli video formatı fikrinin öncülerinden TikTok uygulamasının çalışma prensibini birebir alarak Reels adı altında sunan Instagram, bu alanda rakibini geçmeyi hedefliyordu.

Kullanıcıların büyük bir kısmından Reels özelliğinin gereksiz olduğu yönünde geri dönüşler alan Instagram, uygulamayı iyice rakibine benzetmekte kararlı gibi gözüküyor. Tersine mühendislik yöntemiyle ortaya çıkarılan yeni bir güncellemeye göre Instagram Keşfet bölümünün yapısında radikal bir değişikliğe gidilecek.

nstagram Keşfet bölümü TikTok gibi olacak

Bilindiği üzere TikTok’ta içerikler kullanıcılara dikey formatta sunuluyorken, Instagram’da ise yatay bir şekilde konumlandırılıyor. İki platformu birbirinden ayıran bu sistemin değişeceği ortaya çıktı. Uygulama geliştiricisi Alessandro Paluzzi’nin paylaştığı videoya göre, Instagram artık Keşfet bölümündeki önerilen içerikleri dikey ve kaydırılabilir biçimde kullanıcının karşısına çıkaracak.

Yani parmağınızı sağ-sol değil de, aşağı-yukarı hareket ettirerek Keşfet önerileri arasında gezineceksiniz. Bu atılımıyla Instagram, uygulamayı TikTok’laştırma sürecinde bir basamak daha ilerlemiş olacak. Şu anda benzer bir sistem Reels tarafında da uygulanıyor. Kullanıcılar videolar arasında geçiş yapmak için parmaklarını yukarı kaydırıyorlar.

Alessandro Paluzzi’nin açıklamasına göre, Instagram Keşfet bölümünün kullanımını olumsuz anlamda etkileyecek bir tasarım değişikliği bulunmuyor. Kullanıcı önerilen gönderilerden herhangi birine tıklamadığı müddetçe Keşfet’in güncel hali değişmeyecek. Ancak bir videoya tıklandığında Instagram otomatik olarak dikey moda geçiş yapacak ve paylaşımlar arası gezinti bu şekilde yapılacak. Ayrıca ilgili gönderiden çıkmak için de sol üst köşeye geri tuşu yerleştirilmiş durumda.

Geliştirilme süreci devam eden yeni Instagram Keşfet özelliğinin ne zaman yayınlanacağı henüz bilinmiyor.

Kaynak