Google Analytics İlişkilendirme (Attribution) İle Adımları Takip Edebilirsin

Dijital BlogGoogle Analytics İlişkilendirme (Attribution) İle Adımları Takip Edebilirsin

Google Analytics İlişkilendirme (Attribution) İle Adımları Takip Edebilirsin

Eğer markanız “ne harcadım, ne elde ettim” gözüyle bakıyorsa ve genel olarak reklamsız gelen satışları ya da leadleri  reklam performansının katkısı olmadığını düşüyorsa Google Analytics’in  şu an beta aşamasında olan ilişkilendirme (attribution) durumu anlatmada hayat kurtaran bir raporlama sistemi sunuyor.

 

İlişkilendirme Nedir? Ne İşe Yarar?

İlişkilendirme, dönüşümün ya da satışın gerçekleşme yolundaki adımlarına değer atayan ve gerçekleşen bir süreci tüm ayrıntılarıyla size sunan, beta sürümünde olan bir Google Analytics aracıdır. Örnek vermek gerekirse e ticaret markanız var birçok kullanıcı Google üzerinden markanızı aradı, siteye girdi ama alışveriş yapmadı, sonraki süreçte Re marketing kampanyanız ile görüntülü reklam üzerinden tekrar sitenize giriş yaptı ve satış gerçekleşti. Bu şekilde İlişkilendirme modelinize göre, bu araç tüm adımları size detaylı olarak size sunmaktadır.  Özellikle markanıza bu anlamda tüm detayları gün gün sunmak, organik, direct satışlara ya da leadlere katkısını raporlamak isterseniz ilişkilendirme (attribution) burada gerçek bir yardımcı durumuna geliyor.

 

Aşağıdaki örnekte görüldüğü gibi kullanıcı önce Display reklamlar ile markayı keşfediyor ama sonunda satışı organik arama ile gerçekleştiriyor.

 

1

 

“En iyi dönüşüm yolları” ile İlişkilendirmenin birbirine benzer veriler verdiğini görebiliriz. İlişkilendirmede; ilişkilendirme modelini, dönüşüm yollarınızı, yol uzunluğunuzu filtreleme şansı sunuyor. En güzel olayı kesinlikle yol uzunluğunu filtreleme diyebilirim en basit haliyle raporlamanıza fırsat veriyor ve markanızı bilgilendirmek daha kolay hale geliyor

Filtrelemenin örnek ekran görüntüleri aşağıda görebilirsiniz.

 

2

Rapor ayarlarımızda ilişkilendirme modelimizi konuma dayalı olarak seçtik ve yol uzunluğumuzu 2 temas noktasından büyük ya da eşittir olarak seçtik, temas noktasındaki kısımda anlatılmak istenen; dönüşüm gerçekleşirken 2 adımda gerçekleştirenler ya da daha fazla adımlarla gerçekleştirenler olarak yansıyacaktır. Bu sayede istenilen bilgiyi raporlamak ve sunmak daha kolay hale gelecektir.

Markanıza reklamın katkısını verilere dayalı bir sistem ile anlatmak isterseniz ilişkilendirme  (attribution) kesinlikle kullanılması gereken bir araç diyebiliriz.

onur_karatas

Onur Karataş | Jr.Performance Marketing Executive

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir