Facebook Çevrimdışı Olaylar Nedir?

Facebook reklamlarınızın mağazalarınızdan yapılan alışverişler, telefon üzerinden yapılan rezervasyonlar gibi etkinlikleri ölçmenize yaramaktadır. Çevrimdışı olaylar sayesinde, reklamlarınızın işinize sağladığı katkıları ölçebilirsiniz. Örneğin; fiziksel mağazası olan bir marka iseniz, reklamlarınızı gören/tıklayan kullanıcılara ilişkin ölçümleri sağlayabilirsiniz. Çevrimdışı hareketleri takip edebilir ya da mağazanıza gelen kullanıcıların yüzde kaçı reklamlar aracılığıyla gelmiş ölçebilirsiniz. Aynı zamanda mağazaya çektiğiniz bu trafiğin getirisini de ölçme imkanınız bulunmaktadır. Tam tersi bir kurguda çevrimdışı olayları, mağazanıza gelen kullanıcıların benzerlerini hedeflemek için de kullanabilirsiniz.

 

  • Business Manager içerisinde kampanya kurulumu sürecinde çevrimdışı olayları kurabilirsiniz. Business Manager işletme ayarlarından veri kaynaklarına tıklayıp çevrimdışı olay setlerine tıklayınız.

1

 

  • Açılan alanda ekle butonuna tıklayarak ismini girerek oluşturabilirsiniz.

 

3

 

  • Oluşturulan çevrimdışı olayın sağ tarafında bulunan olay yöneticisinde aç butonuna tıklayarak; düzenlemeleri yapabilirsiniz. Açılan sayfada olayları yükle butonuna bastıktan sonra hazırlamış olduğunuz csv formatındaki dosyayı ekleyebilirsiniz.

 

 

 

4

  • Facebook burada müşteri bilgileri, olay zamanı, etkinlik detaylarını eklememizi istiyor. “Örnekleri görün” olarak da altında istenilen örnekleri bulabilirsiniz. Dosya yüklemesini gerçekleştirdikten sonra sağ yukarıda bulunan verileri eşleştir butonuna tıklayınız.

 

  • Yükleme sonrasında girdiğiniz bilgileri eşleştirmeniz gerekmektedir. Verdiğiniz bilgi mail adresi ise e-posta olarak sütun başlığı seçmeniz gerekmektedir. Telefon numarasında  verdiğiniz numaralarda ülke kodu içermiyorsa ayrıca belirtmeniz gerekmektedir.

 

5

 

  • Son aşama olarak etkinlik detaylarını tamamlamamız gerekmektedir. Varsayılan olay kategorisinde ise yüklediğin dataların neyi anlam ifade ettiğini belirtmelisiniz. Örneğin; satın alanlar datası yüklediyseniz bunu seçmelisiniz. Para birimi olarak da hesabınızın kullanılan para birimini seçebilirsiniz.

 

  • Çevrimdışı olay setlerinde oluşturduğunuz .csv dosyasında ne kadar çok veri eklerseniz o kadar fazla eşleşme olacaktır.

atike_tokat

Atike Tokat Çetin | Performance Marketing Team Lead

 

 

 

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir