#EvdeKal’dığımız Günlerde Dijital Reklamlar

Dijital Blog#EvdeKal’dığımız Günlerde Dijital Reklamlar
corona-social-media

#EvdeKal’dığımız Günlerde Dijital Reklamlar

Geçtiğimiz günlerce küresel bir sorun haline gelen Coronavirüs ( COVID-19 ) , sektör fark etmeksizin herkesi olumsuz etkiledi. Hem kamu sektörü hem de özel sektör, hastalığın yayılmasını yavaşlatmak ve COVID-19 enfeksiyonlarını azaltmak için mücadele ediyor. Bu durumda da; bilgi akışı almak isteyen kullanıcılar tarafından sosyal medya ve haber siteleri kullanımlarında da büyük artış söz konusu oldu. Bu durumu fırsata çevirmek isteyen markalar da dijital reklam yatırımlarını arttırmaya başladı. Dijital reklamlar ve etkilerinde düşüşler olduğu gibi sektörel dönüşüm ve ciroda yükseliş sağlayanlar tam tabiri ile krizi fırsata çevirenler de oldu.

Hedef pazarın içerisinde daha görünür olmak için ajanslar ile iş birliği yapılmaya başlandı. Pazarda görünürlüğü korumak, uzun vadeli karlılık ve sürekli yatırım için şarttır. Özellikle e-ticaret markaları için online alışverişin önemi arttı, bununla birlikte hijyeni de önemseyen kullanıcıyı etkilemek için markalar ve tedarikçiler, temassız teslim ile eve teslimatlı alışverişlerde iç rahatlatıcı bir yolla kullanıcıyı çekiyor. İnsanlar evlerinden dışarı çıkmadığı için; günlük ihtiyaçlarını online üzerinden gidermeye çalışıyorlar. Temizlik ürünleri ve gıda alışverişi için; online üzerinden ürünler satın almaya başladı. Mağazalar bu dönemde geçici süreliğine kapattıklarından indirim kampanyalarıyla online alışverişi hareketlendirmeye yönelik aksiyonlar almaya başladı. Sonrasında fırsatı kötüye çevirmeye çalışmaları, ürün bazında fahiş fiyatlar olumsuz bir algı oluşturdu, geleneksel alışverişe yönlendirdi. Yine de online alışverişin bu dönemde aktif olarak artmasını engelleyemedi.

Böyle bir dönemde dijital ortamda daha fazla zaman geçiren kullanıcılar da potansiyel müşteriniz olma yolunda ilerlemektedir. . Sıkça haber içerikleri ve sosyal medya paylaşımlarının takip edildiği bu dönemde kullanıcının karşısında görünür olmak çok önemli. Özellikle markalarımız özelinde analiz yaptığımızda arama ağı reklamları yerine görüntülü ve video reklamların daha iyi performans getirdiğini söyleyebiliriz. Haber içeriklerinin site trafiklerinde ciddi artış, buradaki display reklam alanlarını da tekrar hareketlendirdi. Doğrudan satın alma ile görüntülü reklamlar ve yeniden pazarlama reklamlarının önemi markalarca fark edildi.

Potansiyel müşteriler tarafından erişilebilmeniz için en iyi zamanlardan biri, sattığınız ürünleri aradıkları zamandır. Yeni tedarikçileri keşfetmekten, belirli teklifleri değerlendirmeye kadar satın alma yaşam döngüsünün her aşamasında bulunmanız gerekir. Bu durumda alınacak en iyi aksiyon, yüksek etkili dijital pazarlama tekniği odaklı dönüşüm oranı optimizasyonudur. Kullanıcı yolculuğundaki küçük  değişiklikler, web sitesi ziyaretçilerinizin daha fazlasını müşterilere dönüştürecektir.

 

3

4

Örnek vermek adına X bir markanın dönemsel karşılaştırmasını tablo 1 ve tablo 2 de görebilirsiniz. Tablo-1 de, Ocak-Mart 2019 döneminde markanın dönüşüm ve gelirinde düzenli bir düşüş olduğu görülürken, Ocak-Mart 2020 döneminde sert çıkışlar ile beraber ciro ve dönüşümde artış olduğu görülüyor.

Ölçmezseniz yönetemezsiniz. Ve eğer yönetmiyorsanız, boşa harcıyor olabilirsiniz. Ölçüm, pazarlama harcamanız için hesap verebilirlik anlamına gelir. Başarı kriterlerinize göre ölçüm yapmalısınız. Satışları, üretilen olası satış sayısını, satışları veya yönlendirmeleri ölçmek isteyebilirsiniz. Şimdi temel performans göstergelerinizi tanımladığınızdan emin olmanın tam zamanı. Örnek vermek gerekirse; Google Analytics’inizi doğru şekilde yapılandırın. Tüm temel hususları kapsadığınızdan ve verileri pazarlama verimliliğinizi artırmak için kullandığınızdan emin olun. Doğru belirlenmiş hedefleriniz var mı? Arama Konsolunuzu bağladınız mı? Neyi ölçtüğünüzü tanımladınız mı? Google Analytics’in size sağladığı ve stratejinizi şekillendirebilecek tüm ücretsiz verilerden yararlanıyor musunuz? Bu doğrultuda alınan aksiyonlar neticesinde reklam bütçelerinizin doğru yönde harcandığında, kampanyalarınızın pozitif katkılar sağlayacağınızdan emin olabilirsiniz.

 

gozde_tokat

Atike Tokat Çetin               Gözde Tokat

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir