En Yüksek Değere Sahip Müşterilerinizin Kim Olduğunu Öğrenin

Dijital BlogEn Yüksek Değere Sahip Müşterilerinizin Kim Olduğunu Öğrenin

En Yüksek Değere Sahip Müşterilerinizin Kim Olduğunu Öğrenin

Satışlarınızın büyük bir kısmını yüksek değere sahip müşterilerden oluşan küçük bir müşteri grubuna yapıyor olabilirsiniz. Sitenizi daha sık ziyaret eden bu müşteriler zamanla sizden birçok ürün ve hizmet satın alır. Biz bunlara halk içinde sadık müşteri olarak adlandırırız. Marka bilinci ve aidiyet duygusu yüksektirler.

Bu makalede sizlere bu müşterilerinizle ilgili söz konusu analizleri kullanarak performansınızı nasıl optimize edebileceğinizi açıklayacağım.

Öncelikle Google bu konuda işimizi epey kolaylaştırdığını söyleyebilirim.

Google Ads panelinde yer alan Müşteri değeri raporları bize farklı veriler ve bilgileri sunmakta.

Bu rapora göre Google müşterileri 3 değere bölüyor.

  1. Yüksek Değere Sahip Müşteriler: Satın alma dönüşümlerinin toplam değerine göre, geri dönen müşterilerin ilk %25’ini içerir.

 

  1. Orta Değere Sahip Müşteriler: Satın alma dönüşümlerinin toplam değerine göre, geri dönen müşterilerin kalan %75’ini içerir.

 

  1. Tek Seferlik Müşteriler: Yalnızca bir kez satın alma işlemi gerçekleştiren müşterileri içerir.

 

* Bu grafik bizlere 12 ay boyunca müşteri gruplarının analizini vermektedir.

 

Metrikleri biraz daha açmak gerekirse;

Ortalama Müşteri Yaşam Süresi: Gözlemlenen ilk ve son dönüşüm arasındaki ortalama hafta sayısı.

Ortalama Dönüşüm Değeri: Tek bir dönüşümün ortalama değeri.

Ortalama Toplam Dönüşüm Değeri: Son 12 ayda her müşterinin ortalama dönüşüm değeri.

 

Bu veriler ışığında, değere göre gruplanan müşterilerimiz bizlere strateji konusunda farklı bakış açısı kazandırıyor.

Peki yok mu daha fazlası… Tabi ki var!

Ayrıca bu raporda değere göre grupların detaylı analizleri de mevcut.

 

Demografi, lokasyon, cihaz ve Google’ın kendi havuzundaki kullanıcıları gruplandırdığı kitle analizleri de mevcut. Dolasıyla yukarıdaki grafiğe ek bu verileri de kullanarak stratejinizi daha efektif oluşturabilirsiniz.

 

Son olarak da zamana göre değer grafiğinden de biraz bahsetmek istiyorum.

 

Bu veriler, yüksek ve orta değere sahip müşterilerinizin yanı sıra tek seferlik müşterilerinizin zaman içinde ne kadar harcama yapabileceğini anlamanıza yardımcı olur. Tek seferlik müşteriler ile yüksek değere sahip müşteriler, tek bir satın alma işlemi incelendiğinde aynı gibi görünebilir. Ancak yüksek değere sahip müşterilerin zaman içinde tekrar ürün satın alması, işletmenize daha çok değer kazandırabilir.

 

 

Sonuç olarak ise; E-ticaret’te analiz her geçen gün daha fazla önem kazanmaya başladı. Verilerin farklılaşması ve çoğalmasıyla bunu iyi analiz edebilen firmalar önümüzdeki dönemde kutup yıldızı gibi sektöre yön verecekler.

 

Onur Aşkın | Performance Marketing Supervisor

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir