E-Ticarette Kişiselleştirmenin Önemi

İnternet erişiminin artması ile beraber online alışverişlere artan rağbet de gün geçtikçe artıyor. Bununla beraber; e-ticaret markaları için de rekabet büyüyor. Markalar tüketicilerin ilgisini çekebilmek için kendilerini sürekli geliştiriyor. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde, müşteriyi ve mimiklerini görmemek, zevklerini bilmemek markalar için büyük bir handikap oluyor. Kişiselleştirilmiş ara yüzler bu yüzden öne çıkıyor. Sitede gezen kullanıcılar hakkında toplanan bilgiler sayesinde, müşterilerine özel fırsat ve ürün teklifleri sunuyor. Böylece marka ve kullanıcı arasındaki ilişkide büyüyor.

Müşterilerinizin öncelikle daha önce yaptıkları alışverişlerden yararlanabilirsiniz. Böylelikle müşterilerinize satın aldıkları ürünler ile ilgili çapraz satış yapabilirsiniz. Örneğin; mom Jean satın almış olan müşteri kitlesine o ürün ile match edilmiş kazak görselleri sunabilir, satın alma işlemi gerçekleştirmesini sağlayabilirsiniz.

Elde ettiğiniz veriler kadar bu verilerinizle nasıl iletişime geçtiğiniz de çok önemlidir. Gerçekten iletişime geçtiğinizden ve doğru iletişime geçtiğinizden emin olmalısınız. Hangi müşteriniz ile web sitesi üzerinden, hangisi ile sms üzerinden iletişime geçmeniz gerektiğine karar vermeniz gerekmektedir. Sürekli sitenizden alışveriş davranışı sergileyen müşteriniz ile, ortalama 3 ayda bir alışveriş yapan ama her sms ya da mailing çalışmalarınızı açan kullanıcınıza yapacağınız iletişim stratejinizi ayırın. Web sitesine gelen kullanıcı hangi kategori ve ürün gamına daha eğilimli ise, müşteri sitenize girdiğinde bu kategorideki ürünlerin kampanyalarını göstererek onların dikkatini çekmeye çalışın.

Yapılan anket çalışmaları gösteriyor ki; kişiselleştirilmiş web sitesi çalışması sunan markaların dönüşümleri büyük ölçüde artıyor. Kullanıcı tarafında da tüketici, bu çalışmaların kendilerini özel hissettirmesinden dolayı karar verme de olumlu etki ettiğini belirtiyor. Müşteriler artık alışveriş yaptıkları siteler ile duygusal bağ kurmak istiyor. E-ticaret sektöründe, kullanıcıyı daha iyi anlamak ve onların deneyimini en iyi seviyeye taşımak için bütün verileri detaylı inceleyip doğru yorumlamak çok önemli bir hal alıyor.

Atike Tokat Çetin | Account Supervisor

 

Kaynak:

https://www.cleverbridge.com/corporate/e-commerce-personalization-infographic/

http://newgisticsblog.com/wp-content/uploads/2015/03/e-commerce-trends-infographic-20151.png

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir