Dijitalleşmenin Reklam Üzerindeki Etkisi

Dijital BlogDijitalleşmenin Reklam Üzerindeki Etkisi

Dijitalleşmenin Reklam Üzerindeki Etkisi

Ülkemizde sosyal mecraların hayatımıza girmesi ile başlayan sosyal medya çılgınlığı son dönemlerde hayatımızı kontrol eden bir merkez haline gelmiş bulunmakta. Haliyle markaları da bu ağlardan ayrı düşünemez olduk. İnsanlar bu hızlı dijitalleşmeyle birlikte daha bilinçli tüketiciler haline gelmeye başladılar. Bu yüzden de insanların istekleri çok değişti ve aşırı derecede çoğaldı. Tüketiciyi, satın alma işlemini gerçekleştirmek için ikna etmede çeşitli yollara başvuruldu. Bunu gören tüketiciler ikna olmak için daha çok şey beklemeye başladı. Markalar da onlara ayak uydurmak ve talepleri karşılamak adına bu dijital dünyanın ortasına dalmak zorunda kaldılar da diyebiliriz.

 

Doğal olarak reklam kampanyaları da sosyal ağlardan bağımsız gerçekleşemez hale geldi. Çünkü gerçekten bütün arz talep bu dijital dünya üzerinden dönmeye başladı. Artık reklam konularını belirleyen Facebook, Twitter ve Instagram gibi sosyal mecralar üzerinden dönen popüler konular olmaya başladı çünkü insanların dikkatini çekmenin yolu buralardan geçiyordu.

 

Bunun en güncel örneğini “Duvara bantlanan muz” ile görebilirsiniz. İtalyan sanatçı Maurizio Cattelan’ın son provakatif eseri “Komedyen”den bahsetmekteyim. 120 bin dolar değer biçilmiş olan eserle ilgili sosyal medyada çok fazla paylaşım gerçekleşti. Sanat eseriyle ilgili yaratıcı postlar paylaşan kullanıcılar gün geçtikçe çoğaldı ve akım çığ gibi büyüdü.

 

İtalyan sanatçının 120 bin dolar değer biçilmiş çalışması büyük tartışmalara yol açmıştı. “Sanat eseri nedir?” sorusunu yeniden akıllara getiren çalışma yapım maliyeti konusunda da başka bir tartışmanın fitilini ateşlemişti. Bu tartışmalara markalar da kayıtsız kalmadı. “Duvara bantlanan muz” markalar tarafından yeniden yorumlandı.

Tekzen ve Burger King Fransa, Koçtaş gibi markalar gündemin nabzını tutarak “duvara bantlanmış muz”u konu alan real time marketing çalışmalarını sosyal medya hesaplarından paylaştı. Paylaşılan gönderiler sosyal medya kullanıcılarının dikkatinden kaçmadı.

Tekzen için hazırlanan kampanyada “Modern sanat eserleri üretmek için de ihtiyacınız olan her şey Tekzen’de!” yazısıyla Instagram hesabından paylaşılan gönderide 120 bin dolarlık çağdaş sanat eserinin 8,5 liralık gri bant ile hazırlanabileceğine dikkat çekiyor.

 

Markaların real time marketing odaklı çalışmalarının asıl amacı farkındalıktır. Dolayısıyla gerçek zamanlı pazarlama aksiyonuyla aslında o olay ile marka ilişkilendirilerek doğru bir iletişim mesajı kurgulanır. Bunun neticesinde de markaya dikkat çekilir.

Artık tüketiciler, markalardan hizmet ya da ürün kadar kreatif olmalarını da beklemekte. Reklam dünyası da bunun oldukça farkında. Dolayısıyla kreatif olmak adına her fırsatı değerlendiriyorlar. Aksi halde sıradan iletişim mesajları kurgulayarak diğerleriyle rekabet edemeyeceklerini biliyorlar.

Real time marketing odaklı çabalar markaya farkındalık, kitle, bilinirlik, güvenirlik, sadakat gibi değerler kazandırabildiği için önemlidir.

Burada sosyal medyanın hayatımızdaki gücünü açıkça görüyoruz. Markalar artık tüketiciyi yakalamak için geleneksel medyadan daha çok bu dijital dünyaya yönelmesi gerektiğinin farkında ve buna yönelik çalışmalara ağırlık vermekte.

Twitter ve Instagram üzerinden yapılan gerçek zamanlı pazarlama çalışmalarıyla gündemi takip edip yapılan stratejiler markaların bu devirde başarılı olmalarının anahtarı gibi gözükmekte.

Nihal Çürüksulu | Jr. Performance Marketing Executive

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir