Daha Etkileyici Banner Reklam için Kurallar

Dijital BlogDaha Etkileyici Banner Reklam için Kurallar

Daha Etkileyici Banner Reklam için Kurallar

Banner reklamlar, statik (durağan), animasyonlu (hareketli), interaktif (etkileşimli) oluşuna, piksel cinsinden boyutlarına ve uygulanış biçimlerine göre farklılıklar göstermektedir.

Her geçen gün sayısı artan reklam verenlerin, giderek daha fazla banner reklamı gösterimi yapması, banner reklamlara olan ilgiyi her geçen gün azaltmakta ve kullanıcıların reklam engelleyici (adblocker) uygulamaları daha fazla kullanmasını tetiklemektedir. Yapılan araştırmalar kullanıcıların %60’ının banner reklamlara dikkat etmediğini gösterirken, %14’ünün de banner reklamlara tıklayarak, geri dönüş sağladığını ve bu kullanıcıların ürünleri incelediğini gösteriyor.

 

Hedef kitlenin ilgisini çekmeyecek türde, markanızdan bağımsız, renk uyumu kötü, yanlış mesajlarla ve yanlış boyutta hazırlanmış banner reklamlar, hedeflenen platformlarda yüksek gösterim almasına rağmen kullanıcılar tarafından fark edilmemekte, reklamların tıklama oranları düşük kalmakta ve bu durum da reklam bütçelerinin verimsiz kullanılmasına sebep olmaktadır.

 

Giderek artan banner reklam gösterim maliyetlerini en aza indirmek, banner reklamlarda kullanıcının ilgisini çekmek, markanızı en iyi şekilde göstermek ve daha fazla tıklama almak için dikkat edilmesi gereken hususlara bir göz atalım;

 

1

Daha fazla tıklama mı istiyorsunuz? O zaman;

 

Ürün ve Hizmetleriniz Hakkında Bilgili Olun

Görselini yapacağınız marka hakkında bilgiler toplayın, toplayacağınız bilgiler size yol gösterecektir ve reklam görsellerinin etkili olmasını sağlayacaktır.

 

Reklam Yayınlayacağınız Platformları Keşfedin ve Kontrol Edin

Sosyal Medya görseli yapacaksanız Facebook My Business, Google Ads Reklamı yapacaksanız Google Ads paneline göz gezdirmeniz size bilgi verecektir. Örnek olarak; Google Ads paneli için görsel boyut bilgisini ve Dosya boyut bilgisini edinebilirsiniz.

2

Standart ve En Çok Tercih Edilen Banner Boyutlarını Kullanın

Banner reklam tasarlarken en çok tercih edilen reklam boyutlarını mutlaka hazır edin. Bütün boyutlar sizin markanız ve yapmak istediğiniz iş için uygun olmayabilir. Örneğin; Ürün tanıtım reklamı yapıyorsanız daha büyük boyutlar sizin için daha uygun olacaktır.

 

Hiyerarşiyi ve Altın Oranı Koruyun!

Reklam görsellerinde en önemli konu sizin alıcıya vereceğiniz içerik yani motto, mottonuz görselde en etkili yerde konumlandırılması gerekiyor. Çalışmanızı vereceğiniz mesajı çok kapatmadan çalışmanız sizi daha etkili sonuçlara götürecektir. Marka logonuzu konumlandırırken altın orana dikkat etmeniz gerekir. Görünür olması ve üst konumlar olması tercih edilir.

 

Değer Önerisi: Ürün ve hizmetlerinizi müşteriler neden satın almalılar, mutlaka banner da yer verin, mesela bir e-ticaret firmasını örnek alalım ve bu bir giyim markası olsun. Sizin çalıştığınız ürünün özellikleri ne ise onu mutlaka görselde vermeye çalışın Örneğin; Ürünün indirimi var mı? , Ürün Ücretsiz kargo mu gibi vereceğiniz mesajlar alıcının ilgisini çeker özelliklerden.

Harekete Geçirici Mesaj: Alıcıyı harekete geçirecek olan CTA yani Call To Action butonunu daima verdiğiniz mesajın altında ve genellikle dikkat çekici olması önerilir.

 

Tasarımı Mümkün Olduğunca Basit ama Etkili Tutun!

Daha sade banner reklamlar reklam bombardımanı içinde zihinleri karışık olan hedef kitleye daha direk mesajlar iletmede yardımcı olur. Eğer Sosyal Medya için reklam çalışması yapıyorsanız reklam görselleri içi %20 yazı kuralı var yani reklamı yayınlamak için toplam alanın %20’si kadar yazı konumlandırabiliyorsunuz.

Renklerin Dilini Öğrenin

Her rengin insan zihninde yarattığı bir genel izlenim vardır. Örneğin siyah; güç, gizem ve prestiji, kırmızı; tehlike, kızgınlık, hız ve aşkı, mavi ise; güven, gerçeklik, berraklığı temsil eder. Renklerin insan zihninde yarattığı izlenimler hakkında daha fazla bilgi sahibi olun ve doğru renkleri tercih edin. Renk tercihi yaparken marka imajı yaratmak için markanızın renklerine uyum şarttır. Belirli tasarımlarda bu renklerin dışına çıksanız da hedef kitlenizin zihninde marka renkleriniz ile konumlanmak için renk kullanımında istikrarlı olmaya dikkat edin.

 

Renklerin Zıtlığından Faydalanın

Banner reklam üzerinde zıt renkleri kullanarak kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz. Renkler ve yazı grupları yarattıkları kontrastlıklar ve büyüklükler sayesinde, öncelik ve sonralıklar belirlenerek, gereken noktalara ilgi çekmek önemlidir. Örneğin kırmızı bir arka planın üzerine beyaz renkler ya da mavi bir arka planın üzerine turuncu renkler güzel gidebilir. Renk seçimleri size kalmakla birlikte zıtlık yaratarak kullanıcının gözünü daha az yorar ve dikkat çekmek ve okutmak istediklerinizi daha rahat farkına vardırırsınız.

 

Doğru Yazı Tipi ve Yazı Boyutunu Seçin

Kullanıcıların okumada zorluk çekeceği el yazısı gibi yazı tiplerinden uzak durun. Ayrıca bannerlar da rahat okunacak şekilde konumlandırın. Kullanacağınız reklam boyutu küçük ise daha dolgun fontlar seçmeye özen gösterin.

Doğru Dosya Uzantıları

Reklam gösterimi için yardımcı reklam araçlarını kullanacaksanız (Örneğin; Google Adwords) o platformun desteklediği dosya boyutu ve dosya uzantısını öğrenin. Yükse boyutta bannerlar geç yükleneceği için etkili olmayacaktır.

 

Animasyon Reklamlar

Hareketli banner reklamlar daha ilgi çekici olabilir ve diğer görsellerde veremediğiniz, sığmayan yazılarınızı burada frame olarak dağıtabilirsiniz.

Doğa Sili | Creative Designer

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir