Covid -19 Süresince Sektörel Durumlar ve Reklamcılık

Dijital BlogCovid -19 Süresince Sektörel Durumlar ve Reklamcılık

Covid -19 Süresince Sektörel Durumlar ve Reklamcılık

Covid19’un etkileri hem sağlık hem de ekonomik anlamda oldukça sarsıcı oldu.

Sağlık kısmı çok daha farklı ve yorum yapabileceğimizin dışında kalıyor. Ancak dünya genelinde ekonomik olarak yorumlamak gerekirse önceki krizlerden çok derin etkileri olduğu bir gerçek.

Dünya genelinde bu denli büyük bir pandemi ile ilk defa karşılaşıyoruz. Ve bu karşılaşma yüzümüze aslında bir çok alanda ne kadar hazırlıksız olduğumuz gerçeğini çarpmış oldu.

Üretim şekillerimiz, ulaştırma stratejilerimiz, tüketim alışkanlıklarımız, teknolojik altyapılarımız… Bunların hepsi üzerinde daha fazla çalışmamız gerektiğini bize gösterdi.

corona-social-media

Peki Covid19 bizlere neler öğretti? Neleri sorgulattı?

  • Daha sade yaşam şekli
  • Aile, eş, dost ilişkileri
  • Fiziki olarak mesafeli bir iletişim
  • Doğayı ne kadar yorduğumuz!
  • Dar alanlarda birlikte yaşayabilmek
  • Sağlığın diğer her şeyin önünde olduğu gerçeği
  • Stresle başa çıkmanın yolları
  • Üretkenlik
  • Tüketim alışkanlıklarımızın gözden geçirilmesi
  • Uzaktan eğitim, çalışma biçimleri
  • Şirketlerin ticaret altyapılarını gözden geçirmesi
  • Yeni pazarlama yolları arayışı

Ve daha bir çok başlık bu süreçte hepimizi düşünmeye itti. Düşünenler arasında tüketiciler de üreticiler de bulunuyor.

Ve tabi ki her bir maddenin ucu farklı sektörlere dokunuyor.

Bu sektörlerden Covid19 süresince pozitif etkilenenlere baktığımızda;

Uzaktan eğitim ve çalışma

Sağlık destek ürünleri, Ulusal market zincirleri Ve Hobi ürünleri olduğunu gördük.‘Evde Kal’ çağrısının etkileri bizi bu süre içerisinde uzaktan eğitim desteklerine yöneltti, verimli zaman geçirmek istedik.

Sağlık ürünleri bu sürecin olmazsa olmazları arasına girdi, hepimizin temel fikri ‘kendime iyi bakmalıyım’ oldu.

Ulusal market zincirleri ise yaşamak için tüketmek zorunda olduğumuz ihtiyaçlarımızı karşılamak konusunda oldukça zorlu bir sürece girdi.

hobi ürünleri kendimizi eğlendirmenin ve üretme ihtiyacımızın bir sonucu olarak rağbet gördü.

Bu noktada kademeli olarak düşündüğümüzde yüksek etkilenen ikinci bir dalga ise;

  • İnternet TV hizmetleri
  • Çocuk/bebek ürünleri
  • Kıyafet-Ayakkabı
  • Medya
  • Evcil hayvan ürünleri ve Oyun kategorisi oldu.

Tabi bu süreçte bir de maalesef negatif etkilenen sektörlerde bulunuyor.

Hatta ekonomik olarak payına bakacak olursak belki de daha fazla bile diyebiliriz. Bu sektörler ise;

  • Emlak
  • Otomobil
  • Yurtdışı pazaryerleri
  • Kariyer hizmetleri
  • Yemek sipariş hizmetleri
  • Cinsel sağlık ürünleri

Havayolu şirketleri ve diğer kurumsal hizmetler olarak sayılabilir.

online-shopping-information

 

Tüm bu iniş çıkışları yaşarken kabul etmemiz gereken tek gerçek ise ‘hayat devam etmeli’ idi. Yine tükettik, yine eğlendik, yine izledik, yine kendimize baktık. Hayatı eve sığdırdık. Firmaların hayatını devam ettirebilmek için yapmaları gereken temel şey ise çok basitti; üretim. Ancak yazıldığı kadar kolay olmayan bir süreçten bahsediyoruz. Çünkü talep yaratmadığınız sürece üretmenizin bir anlamı olmayacaktır. Ayrıca talebi karşılamak için uygun bir altyapınızın ve stratejinizin olması gerekir. Bireysel olarak eve sığdırdığımız hayatlara markaların dokunabilmesi fiziksel şartlarda mümkün olmadığından bir kez daha dijitalin önemini tüm markaların hissetmiş olduğu bir döneme girdik.

Covid’i yaşamaya başladığımız günden beri bir çok markanın reklam filmleri dönmeye başladı. ve Bunları incelediğimizde şunu gördük; agresif indirimler, uzun süre tüketilecek büyük paketli ürünleri sunmak, özellikle salgın önlemi oluşturan promosyonlar, hijyenik teslimat vurgusu, müşteri desteğinin bu süreçte de ön planda tutulması ve en önemlisi dijital alt yapılarının köklü ve güçlü olduğu vurgusu yapan markalar bir adım önde bu süreci ilerlettiler.

Çok basit gibi görünen ama arka planda ciddi bir organizasyon ve çaba gerektiren adımlardı bunlar. Yukarıdakilerden hareketle bir reklamcı olarak kreatif olarak düşündüğünüzde birlik ve destek mesajı verebildiğiniz ama reel dünyanın bir gerçeği olan ve kullanıcıyı tüketime yönlendiren bir içerik ne kadar önemli.

 

ise dijital reklam tarafındaysanız da bu güzel kreatif çalışmayı karşılayacak kitleyi bulabilmeniz, kullanıcının kampanya yolculuğunu takip ederek ürünü almasınız sağlamanız, eğer satın almadıysa hangi noktada satış motivasyonunun düştüğünü bulabilmeniz ve yeniden kullanıcının aklına girmeniz gerekmektedir.

En başta anlattığımız salgın bize neler öğretti kısmı da işte bu yüzden sadece bireysel algılanmamalı.

Çünkü özellikle markaların bundan ders çıkarması gerekiyor. Çünkü gördük ki geleneksel alışkanlıklarından kopamamış, beklenmedik felaketlere karşı B planı olmayan ve kriz anında hızlı reaksiyon alamayan markalar bu süreçte ciddi ekonomik kayıplar yaşadılar.

 

Salgının başladığı günden itibaren dijital nimetlerden faydalanarak saniye saniye artışları izlediğimiz bir çağda dijitalin gücünü fark etmemek büyük bir hata olur.

Bir daha asla yaşamak istemediğimiz bir durum olsa da dünyanın seyri bize neler getirecek bilmiyoruz ki çevre örgütlerinin raporlarına bakarsak doğaya çok da saygılı olduğumuz söylenemez.

Belki de tüm bunlardan ders alarak hem doğaya (ve dolayısıyla kendimize)  saygılı olmalı öğreniriz hem de öngörülü olarak ekonomiyi devam ettirebilmek adına yeni çalışma ve üretim modelleri geliştirebiliriz.

Krizler elbette kötüdür ancak üretkenliği arttırır. Yeni çözüm yolları ve icatlar ürettirir.

Bizim alanımız olan dijital ise artık yeni bir icat değil. Uzunca bir süredir hayatımızın bir parçası. Üzerinde sürekli çalışılabilecek, geliştirilebilecek ve markalarımızı hedefe ulaştırabilmek için yeni yollar bulmamızı sağlayacak bir araç durumunda. Bu aracı etkili kullanmak ise hızlı reaksiyon alabilmek, tecrübe ve doğru analiz gerektiriyor.

İşte bu noktada biz de dijital dünyanın bir parçası olarak bütünü oluşturduğumuzun ve gelişmek zorunda olduğumuzun farkındayız. Bu gelişimi gerçekleştirirken daha fazla bireye ve daha fazla markaya değmek dijital yolcuğumuzun iki ucunu oluşturuyor.  Biz de bu Covid krizinden gelişerek daha güçlü çıkmak için üzerimize düşeni yapıyoruz.

Bu yolculukta daha fazlasına dokunabilmek, değiştirip dönüştürebilmek dileğiyle…

Sağlıkla…

melike_gazioglu

Melike Gazioğlu | Planning & Operation Executive

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir