Coronavirus Krizi Sırasında Markanızın Sosyal Medyada Yapmaması Gerekenler

Instagram newsfeed’de , muhtemelen tatilde en sevdiğiniz influnecer’ı ve ya en son ürününü piyasaya süren bir markanın yayınlarını göreceksiniz. Önemsiz postanızı kontrol edin, konu satırında “Yeni İlkbahar Stilleri” ibaresini içeren e-postalarla dolup taşıyordur.

Mağazalar kapılarını geçici olarak kapatmaya devam ettikçe, maalesef bazı firmalar çalışanlarını işten çıkarmayı düşünüyor ve dünya liderleri küresel karantina sonuçlarını ölçüyor. Şu anda, pazarlama uzmanlarına göre markanın kullanıcıya sunduğu mesajlar kritik önem taşıyor.

Koronavirüs pandemisi henüz zirveye ulaşmadı ve en kötüsü önümüzde olabilir, ancak bazı markalar kullanıcıya nasıl ulaşacağını buldu bile. “Markaların, tüketiciler açısından kendilerini düşündükleri bir kültürel biliş tabakasına ihtiyaçları var ve önce “insanlık ”dediler. Marka danışmanı ve eski DKNY ve Alice + Olivia PR uzmanı Aliza Licht, Foodwear News’e verdiği demeçte, “Sesli-sağır olmadığınızdan emin olmak için her şeyin gerçek zamanlı olarak gözden geçirilmesi gerekiyor.” diyor. Burada hem fikiriz ; Komik veya gösterişli lüks eşya olmak kriz anında yankılanmayacaktır. Licht, “Yaptıklarınızı dünyada olup bitenler bağlamında anlatmalısınız” dedi. “Kullanıcılar asıl şimdi sizi kontrol edecek.”

Bazıları kriz döneminde kaçmanın gerekli olduğunu iddia etse de, uzmanlar markaların daha derin bir anlam yaratarak sosyal medyada benzer bir duygusal bir bağ kurulabileceğini keşfettiler.

DMA United reklam ajansı CEO’su ve kurucusu Marc Beckman, “Bu zor dönemden sonra tüketici tabanının hatırlayacağı şekilde, iyi niyetl, ve tüketicilerle kol kola kilitlenmenin bir yolunu bulun” diyor. “Özellikle dijital tüketicilerin her zamankinden daha az sadık olduğu bir zamanda yaşıyoruz. Markaların bu krizden sonra tüketici ile yüksek ses getirecek pazarlama perspektifinde karar alması çok güç olur. ”

Örnekler gamı çalıştırır. Firmalar finansal baskıyı hafifletmenin, mevcut piyasa durumuna uygun ürünler sunmanın veya sadece insanlarla bağlantı kurmanın bir yolunu bularak, marka bilinirliğini ve güvenini derinleştirerek satışların artmasını sağlayabilirler.

PR ajansı The No. 29’un kurucu ortağı Erin Allweiss, “İnsanlar şu anda daha fazla anlam arıyor,” diye açıkladı. “Müşterilerle şeffaf olmak için çok düşünceli bir yaklaşıma sahip olmak, şu anda yapabileceğiniz en iyi şey. Artı, insanlar evde. Gerçekten öğrenmek istiyorlar. Hikayenizi ekip üyelerinizi, kim olduğunuzu… Süreç hakkında iletişim kurun. Güzel ürünlerden kaçabilirsiniz, ancak içinde bulunduğumuz anda hala buradayız.”

Ürün ve mesajlarını duyurmak için influencer’lar ile çalışan markalar için, influencer pazarlama platformu HYPR CEO’su Gil Eyal, koronavirüs endişesi içerisinde ticari işletmelerin daha sıkı bir tutunma çabasında olmasını öneriyor. Markaların kafa karıştırıcı ve tutarsız iletişim her zamankinden daha zararlı olabilir.

Yine de Eyal, marka kimliğinin bir kriz sırasında yok olmayacağı konusunda uyarıda bulundu.

“Bir kitleyle ilgileniyorsunuz. Kimliğinizi koruyun, ancak ya gerçekten yüksek ses getiren içeriğe odaklanın veya işlerin riskli olduğu zamanlarda çok neşeli olma riski taşıyorsunuz. Bununla birlikte, insanlar uzun süre kalmıyor, ”diye açıkladı. “Bu daha fazlasını yapma fırsatı, cömertlik ve inisiyatiften gelecek. Influencer’ların markalara verdiği tek şey, bir reklamı duymak istemedikleri halde zorla yapmak yerine müşterilere içerikle ilgilendiklerinde yaklaşabilmesidir. ”

 

Bununla birlikte şirketlerin, influencer ile ortaklıkla ilgili finansal performansın farkında olması gerekiyor, diyor. COVID-19, işletmeler ve çalışanlar için belirsizlik sunmaya devam ettikçe, marka bilinirliğinin tek başına yeterli olmayacağı göze çarpan bir gerçeklik haline geliyor.

“Burası, gelir getiren ve olmayan şey konusunda gerçekten çok dikkatli olmanız gereken bir yer” diye ekledi. “Influencer marketing endüstrisinde, coronavirüs krizi ile bir bütün olarak, insanların nereye harcadıklarını gerçekten bilmesi gereken bir ölçüm çağı senaryosu da başlayacak. Performans ölçümleri çok önemli hale gelecek ve bu tarz ön ödemeli yayınlardan performansa bağlı tazminatlara kayacak. ”

Benzer şekilde Beckman, mesajlaşmadaki dürüstlük ve duyarlılığın şu anda çok önemli olmasına rağmen, şirketlerin hala iş başında olduğunu belirtti.

“Markaların hissedarlarına kâr hanesine olabildiğince fazla kâr sağlama görevi var. Ve mağazalarının kapanmasıyla, bu şirketlerin gerçekten bir plan, önce dijital bir strateji oluşturması ve bu planı en kısa zamanda uygulaması gerekiyor ”dedi.

gozde_tokat

Gözde Tokat | Sn. Planning & Operation Executive

Kaynak

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir